ako blogja

(főleg) münchen magyar szömmel

hétfő, július 09, 2007

Königssee 2.

St. Barthalomä és a Königssee

A Sasfészek Itt üldögéltem

Vasárnap elhatároztam, hogy fototúrázom a Königssee-hez. Nagy mázlim volt az idővel, mert mostanában 15 fok és szakadó eső az átlag. Devasárnapra ragyogó napsütés segítette amatőr próbálkozásaimat.

Bayern Ticket - áldom a nevét! Majd egy postban kifejtem, hogy mi is ez.

Eléga hozzá, hogy elvonatopztam oda, hajókáztam a Szent Bertalan templomhoz (St. Bartholomä), busszal átmentem Ramsauba, csupa híres és gyönyörű fotótéma. Sajnos nagyon turisztikus is...

Az egész tájegységet úgy hívják, hogy Berchtesgadener Land, ami nem csak a lélegzet-elállító szépségéről híres, hanem nem túl dicső múltjáról is. Itt üdült és reprezentált ugyanis nagy előszerettel Führer, és itt épült a híres Sasfészek is.

Rengeteg turistát vonz ez a nevezetesség ide. Mármint a Sasfészek, Hitler születésnapi ajándéka. A németek egyébként nem használják a kifejezést, ami amerikai találmány, hanem az eredeti nevét, a Kehlsteinhaus-t.

A Königssee egy igazi tengerszem, hihetetlenül zöld a vize, mélysége eléri a 200 m-t is, és nagyon hideg. Vasárnap 14 fokos volt. Az alja meg állandóan 4 fokos. A hajós idegenvezető azzal poénkodott, hogy a királyként mész be, és királynőként jösz ki. Híres a meredek szikláknak köszönhető visszhang is. Ezt egy trombitával prezentálták némi baksis ellenében.

A tóban viszont tilos a fürdás és mindennemű vízisport, alamint szennyvizet sem eresztenek bele. Meg is látszik...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal